Na de vele positieve reacties op de Rai in 1993 besluit de importeur Nimag om Suzuki Cappuccino's naar Nederland te halen, niet omdat men verwacht dat de Cappuccino een verkoop succes zal worden, daarvoor is de auto te duur, maar om aan het brede publiek te laten zien waartoe Suzuki als auto bouwer in staat is. 

In 1994 worden 25 Cappuccino's uit Engeland naar Nederland verscheept. Eerst moeten de koplampen aangepast worden aan het rechts rijden. Dit is handwerk omdat deze koplampen niet door Suzuki geleverd worden. 25 Geselecteerde dealers krijgen een Cappuccino in de showroom waaraan een prijskaartje komt te hangen waarvoor je in die tijd ook een BMW 3 serie kunt kopen!

Omdat de Cappuccino alleen bedoeld is voor de Japanse thuis markt van Suzuki is de auto alleen leverbaar met rechts stuur. Nimag gebruikt dit handig in haar reclame slogan:

"Suzuki Cappuccino en het stuur zit expres zo"

Het duurt enkele jaren voordat alle 25 Cappuccino's verkocht zijn aan particulieren. Reden daarvoor is niet alleen de hoge prijs maar ook de fun factor van de auto waardoor de dealers geen haast maken om ze kwijt te raken.

Al in 1995, direct nadat ze hun Cappuccino gekocht hebben besluiten Rob en Jolanda Faes een club op te richten om op die manier in contact te komen met de andere Cappuccino eigenaren. Ze schrijven de eigenaren van de op dat moment verkochte Cappuccino's aan en de club is een feit. De club organiseert jaarlijks een of meerdere ritten en ook af en toe een buitenland rit. In 2011 als Rob en Jolanda de Cappuccino verkopen gaat helaas ook de club ter ziele. Enkele ex-leden maken nog regelmatig een rit maar omdat het steeds moeilijker wordt elkaar, en vooral nieuwe Cappuccino eigenaren te bereiken wordt in 2014 besloten een register van eigenaren te maken. Deze website is daar het directe gevolg van.

 

Naast de 25 door Nimag geïmporteerde Cappuccino's zijn in de loop van de jaren ook een aantal Cappuccino's door particulieren geïmporteerd. Deze Cappuccino's komen veelal uit Engeland maar ook uit Duitsland en rechtstreeks uit Japan. Voor zover bekend is van de 25 Cappuccino's tot op heden 1 verloren gegaan door een noodlottig ongeval. Het in Nederland geregistreerde aantal Cappuccino's is op dit moment (2016) ongeveer 40.

 

Goede opkomst bij Cappuccino rit 2014.