In 1971 wordt de Suzuki Fronte LC10 vervangen door een nieuw type Suzuki Fronte LC10 model 1971, ook wel Stingray genoemd. Op basis van deze Fronte ontwerpt de italiaanse auto ontwerper Giugiaro een kleine coupé. De Suzuki Fronte Coupé komt in september 1971 voor het eerst op de markt. De auto is uitgerust met een 360 cc driecilinder tweetakt motor met water koeling. De motor levert een vermogen van 31,34 of 37 pk afhankelijk van de uitvoering. De Suzuki Fronte Coupé wordt geproduceerd tot juni 1976 wanneer de produktie vanwege nieuwe Kei klasse wetgeving en uitlaatgaseisen gestaakt wordt.
Ruim een jaar later, in oktober 1977 wordt de opvolger van de Suzuki Fronte Coupé geïntroduceerd. Deze Suzuki Cervo SS20 lijkt sterk op de Suzuki Fronte Coupé maar is een slagje groter door gebruik van grotere bumpers en een iets verhoogde voorklep. Ook de motor is groter geworden. De 360 cc driecilinder motor is vergroot naar 539 cc maar helaas is door de nieuwe uitlaatgaseisen het motorvermogen afgenomen tot 28 pk. In combinatie met het toegenomen gewicht komt de topsnelheid van de auto met de nieuwe motor uit op slechts 112 km/uur. De Cervo was leverbaar in 3 uitvoeringen. De standaard versie is de CX, gevolgd door de luxe versie CX-L en als top uitvoering de CX-G met onder andere schijfremmen op de voorwielen.
Voor de export komt Suzuki in april 1978 op de markt met een speciale versie van de Cervo, de SC-100-GX. In deze export versie is de drie cilinder tweetakt motor vervangen door een vier cilinder viertakt motor van 970 cc met een vermogen van 47 pk. De top snelheid van deze lichte slechts 642 kg wegende auto komt hiermee op 142 km/uur. Om te voorkomen dat de auto met deze relatief zware motor achterin zich staartlastig gaat gedragen, een bekend probleem van auto's met motor achterin, wordt de motor naar voren gekanteld geplaatst waardoor het zwaartepunt van de motor naar voren komt en de auto zich gaat gedragen als een auto met middenmotor.
Van deze SC-100-GX worden in totaal 9285 auto's geproduceerd. De produktie aantallen per Suzuki boekjaar (April - Maart) zijn:
boekjaar | produktie aantal | levering in Nederland |
April 78 - Maart 79 | 125 | 125 |
April 79 - Maart 80 | 2.072 | 417 |
April 80 - Maart 81 | 4.997 | 2.006 |
April 81 - Maart 82 | 2.091 | 742 |
In totaal worden in Nederland 3290 exemplaren van de SC-100-GX verkocht. Ook in Engeland wordt de auto aangeboden. In Engeland, waar de auto de bijnaam Whizzkid krijgt worden in totaal 4696 van deze auto's verkocht. De overige 1299 worden onder andere in Nieuw Zeeland en Zuid Afrika en Latijns Amerika verkocht.
In Chili wordt in het begin de Suzuki Cervo als SC-80 verkocht met de 800 cc viercilinder viertakt F8A motor. Het lijkt er op dat ook een aantal exemplaren van deze SC-80 in Nederland verkocht zijn.